News 01.11.2021

Aircraft Carrier Survival obecnie już jest w fazie testowej. Cała cała gra kontentowo jest już stworzona. Po zakończeniu wewnętrznych testów oraz testów z grupy PLW będziemy jednoznacznie w stanie określić datę premiery. Mam nadzieję, że będzie to już niedługo podłączam dodatkowy film z drugiej misji w pełnej wersji gry https://www.youtube.com/watch?v=GUxE8neSmZA W HFC mocno zastanawiamy się nad trybem Early Access, będziemy o tym informować jak tylko powstanie więcej kontynentu gry również mam nadzieję że przynajmniej do końca roku Będziemy znać dokładny termin. 

Kolejne dwie ważne informacje to że 14 grudnia przedstawione zostaną dwie gry oraz odsłonięte ich strony Steam jedną z nich jest Stargate a drugą jest projekt Y. W przeciągu kolejnych kilku dni pojawi się również zwiastun jak i strona Steam gry GIMLE studia Blum Entertainment  z którą wiąże wiele nadziei. Gra obecnie jest produkowana już od ponad czterech miesięcy.

Posiadam również pytania zadane przez państwa oto one:

  • Czy i na ile realne jest, aby premiera ACS ukazała się jeszcze w tym roku? Jeśli nie jest to realne to na kiedy przewidywana jest data premiery?
    Jest to realne lecz jak również bardzo optymistyczna wersja. Jesteśmy już w ostatnim etapie. 

  • Co konkretnie ma CFG z Postala? Produkcja widnieje na stronie CFG, ale nigdzie nie ma informacji przy samej grze, że jest ona związana w jakikolwiek sposób z CFG? W ostatnich aktualnościach temat został potraktowany przez Pana Prezesa bardzo szybko. Gra cieszy się dużą popularnością. Biorąc to pod uwagę każda pozytywna informacja na ten temat powinna przełożyć się na poprawę wizerunku CFG.
    CFG posiada zyski z wersji PC jak również z innych platform, nie są to natomiast wysokie wskaźniki, jak również brak kosztów.

  • Co się dzieje z projektem "Y" ? Ostatnio ucichło w tym temacie. Kiedy możemy liczyć, że coś się zmieni? Czy to jest dalej aktualna sprawa? Na czym stoimy? Czy CFG pozyskał już to IP i tylko go nie ujawnia czy też dopiero trwają rozmowy nad jego pozyskaniem?
    14 grudnia zostanie ogłoszony oraz Przedstawiony projekt na aktualnościach sliterine

  • Kiedy będzie strona na Steamie dot. Stargate? Jak wyglądają postępy w budowaniu gry?
    Stronę Steam zobaczymy 14 grudnia tak przynajmniej jak deklaruje Slitherine

  • Co z projektami Phantom Doctrine 2 oraz I saw the night (zapowiedź bardzo mi się spodobała, widziałem spory potencjał sprzedażowy).
    Projekt I saw the The Night jest zamrożony na rzecz gry Robin Hood ponieważ jest to ten sam zespół produkujący. Nie wykluczam że może zostać wznowiony i pojawi się do niego grywalne demo w przyszłym roku. Phantom doctrine obecnie jest na etapie zmiany zespołu Ponieważ ostatni zespół nie wywiązał się z umowy. Obecnie posiadam 2 możliwości - zewnętrzny zespół oraz finansowanie zewnętrzne co oznaczałoby brak kosztów z naszej strony lub monetyzacja samego IP. 

  • Jak Pan Prezes ocenia ostatni festiwal steam (pytanie w kontekście HFC)?
    Nie podchodziłem optymistycznie do premiery dema HFC, mimo wszystko zauważyłem dużo pozytywnych oddźwięków od graczy oraz wiele możliwości które możemy wykorzystać. Usprawnimy grę i po dodatkowych testach będziemy w stanie określić możliwość premiery Early Access.

  • Czym obecnie zajmuje się Ancient Games, obecnie na stronie spółki widnieje gladiator i battleship, natomiast nie ma jakiejkolwiek komunikacji i przedstawienia postępów prac nad tymi projektami, ponadto doszło do przekazania projektu BoG do Blum. Spółka nie przedstawiła również aktualności. Czy spółka obecnie boryka się z jakimiś problemami?
    Ancient Games głównie pracuje nad projektem Y oraz Gladiators Manager, dodatkowo posiada skończony projekt Battleships: Command of the Sea który zostanie wydany wraz z premierą ACS.

  • Czy ma Pan Prezes nowe informacje na temat Stargate, projektu Y oraz Phantom II? W przypadku pierwszych dwóch chodzi głównie o termin przedstawienia materiałów z gier, natomiast w przypadku Phantom, czy są jeszcze szansę na realizację projektu?
    Mam nadzieję, że odpowiedziałem na te pytanie we wcześniejszych odpowiedziach. 

  • Po festiwalu steam bardzo duzy wzrost zainteresowania zdobyła gra Robin Hood. CFG ma w portfolio Builders of greece czy też np. orc warchief. Czy tutaj są rozważane możliwości implementacji / zaczerpnięcia pewnych rozwiązań czy też pomysłów z gry Robin Hood?
    Współpracujemy dość blisko z spółką Mean Astronauts jednak gry które tworzymy czyli Builders of Greece czy też Orc Warchieff są innego typu grami i nie możemy zaczerpnąć korzyści poza promocją na stronie Robin Hood.

  • Pan Prezes w grudniu 2020 na capital market week wspominał o tajemniczym projekcie Z, który miałby być również oparty o zewnętrzne IP. Pytanie czy ten projekt został porzucony, czy może to ten projekt realizowany przez kanadyjskiego dewelopera?
    Nie jest to project GUN, negocjajce nadal trwają i nie są proste. Główny powód kolejnego dużego projektu to zabezpieczenie i ciągłośc pracy osób pracujących nad Stargate. 
    Mogą się Pańswo spodziewać, że w 1 kwartale ogłosimy kolejny projekt nad którym zespół będzie pracował, wielkość i złożoność projektu będzie musiał być przynajmniej taka sama lub większa jak w Stargate. 

  • Czy jest możliwe określenie stopnia zaawansowania prac nad poszczególnymi (np. bazując na milestonach albo określając co zostało już zrobione). Patrząc na niektóre projekty (np. gladiator), mam poważne wątpliwości czy prace nad tymi projektami w jakimkolwiek ruszyły. Zero komunikacji na steam, zero na disc....., brak jakichkolwiek materiałów i ogólnie strona nie była aktualizowana od pierwszego trailera?
    Przesyłam zapytanie do przezesa Ancient Games - mam nadzieję że umieszczone zostaną dla państwa dodatkowe informacje, zostałem poinformowany zę grywalne demo powinno być w tym miesiącu. 

  • Dlaczego demo HFC nie było w jakikolwiek sposób promowane przez CFG, brak postów w mediach społecznościowych a nawet informacji na stronie steam gry?
    Tak jak wcześniej wspomniałem chciałem aby demo było testem dla graczy i sprawdzeniem w którą stronę ma być dewelopment gry, stąd też nie tworzyliśmy w dużych kampanii promocyjnych.

  • Jaki jest status prac nad ACS? Czy testy wśród graczy przebiegają pomyślnie? Jeżeli tak kiedy możemy spodziewać się wydania gry? Jeżeli nie, dlaczego gra trafiła do testów i jakie wnioski zostały wyciągnięte po testach prologu?
    Prolog przedstawił dużo informacji jest których jesteśmy bardzo zadowoleni i dzięki temu mogliśmy udoskonalić grę sądzę że będzie to jakościowy produkt który spełni oczekiwania graczy. 

  • Czy rok (w przypadku HFC nawet dłużej) opóźnienia w przypadku ACS, to nie zbyt dużo jak na skalę projektu?
    Zaczynając HFC jak również ACS nie posiadaliśmy, jak również nie mieliśmy w planach gry takiej jak Stargate czy też Projekt Y. Naturalnie ilość prac musiała się rozłożyć. Z tego powodu mamy dodatkowe opóźnienia.

  • Dlaczego tak mało informacji przekazywanych w "aktualnościach" znalazło rzeczywiste odzwierciedlenie w działalności spółki w 2021 roku i czy w 2022 roku możemy się spodziewać kontynuacji czy w końcu będzie to rok przełomu dla Spółki?
    W 2021 roku rozwinęliśmy wiele projektów i sądzę, że założenia na początku 2021 były dużo mniejsze niż to które obecnie realizujemy. Mocno liczę, że 2022 będzie to przełomowy rok dla spółki.

  • Czy sytuacja, gdy spółka giełdowa wrzuca filmik z aktualnościami (ze spółki w której posiada znaczący udział) i ten 3 minutowy filmik od połowy nie ma dźwięku, nie jest delikatnie mówiąc żenującą (dotyczy aktualności NPC games).
    Dziękuję za czujność, w szybkim czasie nowy film był już na stronie spółki. Mam nadzieję że NPC Game nie będzie popełniał dalej takich błędów. 

  • Czy Gambit za wykonane prace przy BoG otrzyma jakieś udziały w grze czy też otrzymał jakąś zapłatę? Wiemy, że w trakcie prac tytuł został przekazany do Blum E. , bo Gambit miał niewystarczające moce przerobowe do tyłu tytułów co robią.
    Nie, Gambit Games obecnie ma wystarczająco tytułów aby zapełnić produkcje, oraz bardzo dobre warunki z obecnych.

  • Ja bym miał w sumie prośbę bardziej niż pytanie - Mam wrażenie że Pan Prezes boi się podawać mniej optymistycznych informacji bo boi się że zaniepokoi tym akcjonariuszy, będą go hejtować itp., prosiłbym żeby w aktualnościach walił prosto z mostu nawet jak coś nie idzie jak potrzebna, na CFG jest mocny i wyrozumiały akcjonariat i na pewno będzie wolał nawet gorsze i prawdziwe informację niż takie trochę marketingowe podejście, ja rozumiem że prezes powinien uspokajać akcjonariuszy a nie ich niepokoić no ale kiedy trzeba przełknąć trochę goryczy to trzeba
    Bardzo dziękuję staram się jak najbardziej nie podchodzić zbyt optymistycznie do przyszłości spółki, natomiast nie zmienia to faktu że kolejny rok powinien być owocny.

  • Czy Pan Prezes jest graczem i czy po prostu gra w gry... ;) ?
    Obecna ilość spółek oraz projektów nie pozwala mi na granie w gry (jedynie testy 30 minutowe) . Możemy powiedzieć że jestem byłym graczem.

  • Jak przebiega współpraca z MGM i czy będzie jakaś kooperacja w zakresie marketingu Stargate?
    Liczę na to że 14 grudnia pokaże nam co Slitherine przygotowało